Logo Zembla
Onafhankelijke onderzoeksjournalistiek

Sociale code voor schoonmaakbranche

25-05-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
schoonmaakwoede
25 mei 2011 - Grote opdrachtgevers zoals Schiphol, de NS en het Erasmus MC zullen bij het inhuren van een schoonmaakbedrijf niet alleen maar letten op de laagste prijs. Sociale aspecten spelen voortaan ook een belangrijke rol.

Schoonmakers hebben vorig jaar weken actie gevoerd voor verbetering van hun arbeidsomstandigheden. Opdrachtgevers hadden alleen maar ook voor de laagste prijs. Aan schoonmakers werden steeds hogere eisen gesteld, terwijl hun loon eerder lager werd dan hoger. Destijds volgde ZEMBLA een aantal schoonmakers, die meer loon wilden, een beetje respect, maar vooral betere werkomstandigheden.
Er is nu een nieuwe code opgesteld, waarin de grote opdrachtgevers ook goed kijken naar de arbeidsomstandigheden.

Meer over:

schoonmaakwoede
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de Zembla-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze onthullende journalistiek.